Нашрияи Омӯзгор

Номгӯи мавзӯъҳои намунавӣ барои бахшҳои машварати августии кормандони муассисаҳои таҳсилоти томактабӣ ва миёнаи умумии Ҷумҳурии Тоҷикистон дар соли 2021

Сана: 2021-06-03        Дида шуд: 2070        Шарҳ: 0

 

Масъалаҳои муҳими рушди маориф

1. Нақши Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар ислоҳоти соҳаи маорифи кишвар.

2. Муваффақият ва дастовардҳои аҳли маориф дар асоси дастуру нишондоди Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар замони Истиқлолияти давлатии Ҷумҳурии Тоҷикистон.

3. Гузариш ба муносибати босалоҳият дар таълим: моҳият, дастовард ва мушкилоти мавҷуда дар ин самт.

4. Роҳҳои татбиқи Стратегияи миллии рушди маорифи Ҷумҳурии Тоҷикистон барои давраи то соли 2030 дар муассисаҳои таҳсилоти умумӣ

Мудир ва мушовирони кабинетҳои методии

шуъбаҳои маориф

1. Роҳҳои самарабахши банақшагирии мавзӯъҳои семинар-машваратҳои дастурдиҳӣ барои омӯзгорон ва кормандони соҳаи маориф дар кабинети методии шуъбаи маориф

2. Тартиби самаранок гузаронидани арзёбии сифати дониши хонандагон ва расондани ёрии методӣ.

3. Таҳлили ҷанбаҳои асосии методикаи таълими фанҳо дар муносибати босалоҳият ба таълим.

4. Роҳ ва усулҳои гузаронидани корҳои санҷишӣ ва нақши он дар баланд бардоштани сифати дониш, малака ва маҳорати хонандагон (аз таҷриба).

5. Гузариш ба муносибати босалоҳият ба таълим, дастовард ва мушкилоти мавҷуда.

6. Роҳу усулҳои баҳодиҳӣ ба дарси омӯзгор тибқи нишондоди муносибати босалоҳият ба таълим (аз таҷриба),

7. Роҳ ва усулҳои асосии омӯзиш, ҷамъбаст ва паҳн намудани таҷрибаи пешқадами педагогии омӯзгорон (аз таҷриба),

8. Муносибати босалоҳият дар раванди таълим ва афзалияти он дар беҳтар гардидани сатҳ ва сифати таълим.

9. Нақши роҳбалад дар рушди касбии омӯзгор.

Директорони муассисаҳои таҳсилоти умумӣ

1. Татбиқи муносибати босалоҳият дар таълим, дастоварду мушкилоти мавҷуда ва роҳҳои ҳалли он.

2. Тартиби ташкил ва гузарондани аттестатсияи омӯзгорони муассисаи таълимӣ ва аҳамияти он дар рушди маҳорати касбии онҳо.

3. Таҳлили ҷанбаҳои асосии методикаи таълими фанҳо дар муносибати босалоҳият ба таълим.

4. Мактаб дар замони муосир ва идораи он дар асоси қонунгузории ҷумҳурӣ.

5. Моҳият ва заминаҳои таҳияи барномаи таълимӣ дар муассисаи таълимӣ

6. Мавқеи истифодаи навъҳои арзёбӣ (ташхисӣ, ташаккулдиҳанда, ҷамъбастӣ) дар таълими муносибати босалоҳият.

7. Омӯзиши роҳҳои фаъолгардонии хонандагон дар ҷараёни дарс (аз таҷриба).

8. Истифодаи технологияи нави таълим дар раванди машғулиятҳои таълимӣ.

9. Дастгирии педагогӣ дар омодасозии муҳити мувофиқ барои татбиқи усулҳои ҳамкорӣ дар таълим.

10. Мақомоти худидора: роҳ ва усулҳои самарабахш гузаронидани Шӯрои педагогӣ ва дигар ҷаласаҳо.

11. Истифодаи мақсадноки лоиҳаҳои хурд ва соатҳои бахши иловагии нақшаи таълимӣ - омили асосии рушди сифати таълим, ғанӣ гардидани буҷа ва ҳалли мушкилоти муассисаҳои таълимӣ.

12. Идоракунӣ ва нақши роҳбари мактаб дар муҳайё намудани муҳити мусоиди корӣ, ҳамдигарфаҳмӣ ва ҳавасмандии кормандон.

 Муовинони директор оид ба корҳои таълим

1. Мушоҳидаи дарс дар татбиқи муносибати босалоҳият дар таълим.

2. Нақши муовини директор оид ба таълим дар риояи талаботи илмию методӣ ҳангоми тартиб додани ҷадвали дарсӣ (аз таҷриба).

3. Роҳҳои татбиқи самараноки худбаҳодиҳии омӯзгор дар доираи салоҳиятҳои омӯзгор.

 4. Роҳҳои арзёбии сифати таҳсилот дар муассисаҳои таҳсилоти умумӣ

 5. Моҳияти ибрози фикру мулоҳизаҳои самаранок, ҳамчун рушди амалияи арзёбии ташаккулдиҳанда барои омӯзгорон

 6. Роҳу усулҳои корбарӣ бо кӯдакони имконияташон маҳдуд ва ҳамкорӣ бо падару модарони онҳо дар муассисаҳои таҳсилоти умумӣ.

 7. Назорати дохилимактабӣ–омили асосии такмили раванди таълиму тарбия.

8. Нақши Консепсияи миллии арзёбии сифати таҳсилот дар татбиқи муносибати босалоҳият дар таълим.

 9. Афзалияти таълими салоҳиятнок аз таълими анъанавӣ ё муқаррарӣ.

 10. Истифодаи усули ҳамкорӣ дар таълими салоҳиятнок.

11. Кабинети методӣ-маркази асосии пешбурди кори хадамоти методӣ.

12. Нақши Шӯрои методӣ ва иттиҳодияҳои методӣ дар баланд бардоштани маҳорати касбии омӯзгорон, сифати таҳсилот ва сатҳи дониши хонандагон.

13. Таҷдиди назар намудани баъзе матн ва мавзӯъҳои китобҳои дарсии фанҳои ҷамъиятӣ - гуманитарӣ вобаста ба манфиатҳои миллӣ-умумидавлатӣ.

14. Ҷараёни ташкили арзёбии ниёзҳои омӯзгор дар баланд бардоштани маҳорати касбии онҳо.

Муовинони директор оид ба корҳои тарбия

1. Мавқеи муовини директор оид ба корҳои тарбия дар тарбияи ҳуқуқии хонандагон.

2. Асоси методологӣ ва сиёсати давлатӣ дар соҳаи тарбия тибқи талаботи Консепсияи миллии тарбия дар Ҷумҳурии Тоҷикистон.

 3. Низоми тарбияи меҳнатдӯстии хонандагон дар муассисаҳои таълимӣ (аз таҷриба).

4. Роҳҳои рушди сифатҳои худбаҳодиҳии хонандагон дар муассисаҳои таълимӣ.

5. Тарзи гузаронидани чорабиниҳои беруназсинфӣ ва аҳамияти онҳо дар рушди ҷаҳонбинию ахлоқии хонандагон.

6. Тарбияи хонандагон дар асоси нишондоди Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд», Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи танзими анъана ва ҷашну маросимҳо дар Ҷумҳурии Тоҷикистон» .

7. Нақши муовини директор оид ба корҳои тарбия дар самти ҷалби хонандагон ба интихоби касб.

8. Роҳу усулҳои омӯзишу тарғиби таҷрибаи пешқадами роҳбарони синф (аз таҷриба).

9. Мафҳум, мақсад ва заминаҳои тарбияи худогоҳӣ, худшиносии хонандагон дар асоси талаботи Консепсияи миллии тарбия дар Ҷумҳурии Тоҷикистон.

10. Ҳамкории педагогии муовини директор оид ба корҳои тарбия бо падару модарон - омили асосии тарбияи ахлоқию маънавии хонандагон.

 10. Тарбияи меҳнатдӯстӣ ва аҳамияти он дар самти касбинтихобкунии хонандагони муассисаҳои таълимӣ (аз таҷриба).

11. Иттиҳодияи методии роҳбарони синф ва нақши он дар самти ташаккули маҳорати касбии омӯзгорон.

Роҳбарони синф

1. Нақши роҳбари синф дар муайян намудани лаёқатмандии хонанда ва ҷалби онҳо ба омӯзиши амиқи фанҳои табиатшиносӣ ва риёзӣ (аз таҷриба).

2. Роҳҳои пешгирии низоъҳои байнимактабии хонандагон (аз таҷриба).

3. Нақши оила, муассисаи таълимӣ ва роҳбари синф дар ташаккули шахсияти хонандагон.

4. Омилҳои пайдоиши зуҳуроти манфӣ дар кӯдак ва роҳҳои бартарафсозии он (аз таҷриба).

5. Ҳамкории роҳбари синф, китобдори муассисаи таълимӣ дар ҷалби ҳамешагии хонандагон ба китоб ва китобхона (аз таҷриба).

6. Талаботи Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд» нисбат ба волидон ва омӯзгорон.

7. Тарбияи тафаккури интиқодӣ-омили асосии ошкор ва бартараф намудани камбудӣ ва норасоиҳо.

 8. Ҳамкориҳои муовини директор оид ба корҳои тарбия ва роҳбари синф бо падару модарон – омили асосии тарбияи ахлоқию маънавии хонандагон.

9. Мавқеи Созмони хонандагон дар ташаккули шахсият, ҷаҳонбинӣ ва худшиносии хонандагон.

10. Омилҳои асосии ташаккулдиҳии қобилияти зеҳнии хонандагон дар натиҷаи истифода аз технологияи муосири таълим.

11. Ҳамкории муассисаи таълимӣ, оила ва аҳли ҷомеа дар пешгирии ҷинояткорӣ, шомил нашудан ба ҳаракатҳои ифротгароии наврасону ҷавонон

Равоншиносони муассисаҳои таълимӣ

1. Саҳми равоншиноси мактаб дар ташаккули қобилияти зеҳнии хонандагон.

2. Метод ё усулҳои психологии муътадилгардонии муносибатҳои байниҳамдигарии хонандагон ва падару модарон.

3. Омилҳои пайдоиши зуҳуроти манфӣ дар кӯдак ва роҳҳои бартарафсозии он.

4. Нақши равоншиноси мактаб ва саҳми шахсони бонуфузи маҳал дар инкишофи тафаккури зеҳнии хонандагон.

5. Роҳ ва усулҳои пешгирии қонунвайронкунӣ ва косташавии ахлоқи наврасону ҷавонон (аз таҷриба).

6. Хусусиятҳои психологии хонандагони синну соли хурди мактабӣ ва роҳҳои таълиму тарбияи онҳо.

7. Заминаҳои психологӣ ва педагогии рушди тафаккури инноватсионии наврасону ҷавонон дар раванди истифода аз технологияи муосири таълим.

8. Хусусиятҳои психологии хонандагони синну соли миёнаи мактабӣ ва усулҳои таълиму тарбияи онҳо.

9. Нақши китоб дар ташаккули зеҳнияти хонандагони хурдсол (аз таҷриба).

10. Ташаккули шавқу ҳавас ва донишандӯзии хонандагон дар раванди таълим.

11. Истифодаи роҳҳои фаъолгардонии хонандагон дар ҷараёни таълим.

 Педагогикаи истисноӣ (инклюзивӣ)

1. Заминаҳои ҳуқуқӣ, равонӣ ва педагогии ташкили таҳсилоти фарогир дар Ҷумҳурии Тоҷикистон.

2. Омӯзиши роҳҳои фаъолгардонии хонандагон дар ҷараёни дарс (аз таҷриба).

3. Дастгирии педагогӣ дар омодасозии муҳити мувофиқ барои татбиқи усулҳои ҳамкорӣ дар таълим.

4. Мушкилоти тарбия ва таъмини омодагии кӯдакони имконияти маҳдуддошта ба ҳаёти оилавӣ ва тарбияи фарзанд (аз таҷриба).

5. Хусусиятҳои таълими савод дар синфҳои 1-уми мактабҳои ёрирасон (кӯдакони узви биноиашон осебдида).

6. Роҳу усулҳои корбарӣ бо кӯдакони имконияташон маҳдуд ва ҳамкорӣ бо падару модарони онҳо дар МИК.

7. Заминаҳои педагогӣ-иҷтимоии тарбияи кӯдакони имконияти маҳдуддошта дар раванди таҳсилоти фарогир.

8. Фаъолгардонии кӯдакони камшунаво дар раванди корҳои тарбиявӣ.

9. Ташаккули шуури ахлоқии кӯдакони дорои имконияташон маҳдуд дар раванди таълим.

10. Ба касбомӯзӣ ҷалб намудани хонандагони имконияти маҳдуддошта (аз таҷриба).

11. Душвориҳои истифодабарии маводи таълимӣ бо хонандагони имконияташон маҳдуд дар раванди дарс.

 Мактаб-интернатҳои ҷумҳурӣ

1. Иҷрои дастуру супоришҳои Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар самти таълиму тарбияи кӯдакони ятиму бепарастор (аз таҷриба).

2. Роҳҳои инкишофи маҳорат, қобилият ва малакаҳои меҳнативу зебоипарастии тарбиятгирандагон дар мактаб-интернат (аз таҷриба).

3. Роҳбарӣ ва назорат ба фаъолияти роҳбарони синф ва мураббияҳо дар мактаб-интернат.

4. Ташкил ва моҳияти корҳои тарбиявӣ бо хонандагони мактаб-интернат дар хобгоҳ.

5. Ташкили дурусти маҳфилҳо-омили асосии баланд бардоштани сатҳи дониш, лаёқат, маҳорат ва интихоби касби ояндаи тарбиятгирандагон.

6. Роҳу усулҳои ташкили худидоракунии тарбиятгирандагон дар мактаб-интернат.

7. Усулҳои фаъолгардонии хонандагони мактаб-интернат дар дарс.

 8. Чорабиниҳои беруназсинфӣ ва нақши онҳо дар тарбияи ахлоқии хонандагони мактаб-интернат.

9. Шӯрои методӣ ва нақши он дар баланд бардоштани сатҳу сифати таҳсилот ва маҳорати касбии омӯзгорони мактаб-интернат.

10. Омӯзиши таҷрибаи пешқадами педагогӣ ва аҳамияти он дар баланд бардоштани маҳорати касбии омӯзгорони мактаб-интернат.

 Муассисаҳои томактабӣ

1.     Таъсири машғулиятҳои таълимӣ ба инкишофи психикии кӯдак.

2.     Аҳамияти омӯзонидани нутқи диалогӣ (муколама) дар кӯдакистон.

3.     Принсипҳои умумӣ ва қоидаҳои кори равоншинос дар муассисаҳои таҳсилоти томактабӣ.

4.     Тарзи истифодабарии маводҳои намоиши тақсимотӣ дар машғулиятҳои таълимӣ

5.     Фаъолияти кабинети методӣ ва иттиҳодияи методӣ дар раванди беҳдошти сифати таълим.

6.     Нақши сармураббӣ дар баланд бардоштани маҳорати касбии мураббиён.

7.     Ҳуҷҷатгузории роҳбалад ва мутахассиси ҷавон.

8.     Роль семьи и школы в организации адаптивной среды

 для ребёнка (таълим бо забони русӣ).

9.     Развитие логического мышления на занятиях по математике (таълим бо забони русӣ).

10.   Роль интеграционных занятий в детском саду по формированию элементарных математических представлений (таълим бо забони русӣ)

 Маркази инкишофи кӯдакон

1. Ҳамкории кӯдакистон бо оила дар омода намудани кӯдак ба мактаб.

2. Аҳамияти бозиҳои серҳаракат дар тарбия ва инкишофи ҷисмонии кӯдакони синни томактабӣ.

3. Тайёрии психологию педагогии бача ба мактаб

4. Ташаккули хусусиятҳои эмотсионалӣ ва иродавии кӯдак дар синну соли томактабӣ.

5. Машқ - бозӣ ва нақши он дар инкишофи қобилияти фикрӣ дар кӯдакони синни томактабӣ.

6. Машғулиятҳои ҳамгиро ҳамчун воситаи асосии инкишофи кӯдак.

7. Инкишофи қобилияти сенсорӣ ва интеллектуалии бачагони синнусоли томактабӣ.

8. Шиносоӣ бо таҷҳизоти  ғайрианъанавии расмкашӣ ва нақши онҳо дар рушди кӯдакони синни томактабӣ.

Синфҳои ибтидоӣ

1. Самаранок истифода намудани усули ҳамкорӣ дар раванди таълими синфҳои ибтидоӣ.

2. Истифодаи маводи аудиоӣ ва видеоӣ дар таълими фанни (Олами атроф) табиатшиносии синфи 4.

3. Роҳҳои ҳавасмандгардонии хонандагони синфҳои ибтидоӣ ба таълими фанни математика.

4. Нақши иттиҳодияи методӣ дар рушди касбии омӯзгорони синфҳои ибтидоӣ.

5. Роҳҳои ташаккули зеҳни хонандагони синфҳои ибтидоӣ.

6. Роҳҳои омода намудани кӯдакон ба мактаб ва рафъи мушкилоти давраи гузариш.

7. Нақши китобҳои бадеӣ дар таълими хонандагони синфҳои ибтидоӣ.

8. Мавқеи оила ва мактаб дар ташаккули шахсияти хонандагони синфҳои ибтидоӣ.

9. Истифодаи технологияи муосири таълим дар дарсҳо (забони модарӣ, табиатшиносӣ, математика дар синфҳои ибтидоӣ).

10. Усули самаранокии хониши мустақилона зимни дарс дар синфҳои ибтидоӣ.

 11. Ташаккули сифатҳои ахлоқи ҳамида дар дарсҳои забони модарии синфҳои ибтидоӣ.

 12. Аҳамият ва истифодаи тахтаи электронӣ дар раванди таълим.

13. Роҳҳои ташаккули хониши бошуурона дар таълими синфҳои ибтидоӣ.

14. Луғатомӯзӣ ва мавқеъи он дар таълими синфҳои ибтидоӣ.

 15. Истифодаи усули ҳамкорӣ дар таълими синфҳои камнуфус.

Начальные классы

1. Приемущество интерактивной доски на уроках начальных классов.

2. Роль учителья в выборе книги для самостоятельно чтения в начальных классах.

3. Развивать навыки самостоятельному чтению в процессе обучения начальных классов.

4. Роль методического объединения в профессиональном развитии учителей начальных классов.

5. Роль воспитания, в развитии личности учащихся начальных классов.

6. Использование наглядных пособий- нужная задача для умственного развития учащихся начальных классов.

7. Роль художественной литературы в обучении учащихся начальных классов.

8. Роль внеклассного чтения в обучении учащихся начальных классов.

9. Методы проведения контрольных тестов и их значение в развитие знаний учащихся начальных классов.

Бошланғич синф ӯқитувчилари

1. Бошланғич синфларда математика фанидан синфдан ташқари ишларни ташкил этиш методакаси.

2. Бошланғич синфларда алгебрик ва геометрик материалларни таълим бериш методикаси.

3. Санъат ва меҳнат фанларини ҳамгиро таълим бериш йӯл ва усуллари.

4. Қоғаз, мато, табиий материаллар ва мӯқалам билан ишлаш методикаси. Қоғаздан турли шаклларни тайёрлаш ва уларнинг тасвири.

5. Бошланғич синфларда таълимий ӯйин турлари ва таълимда уларнинг аҳамияти.

6.Биринчи синфда саводхонлик таълими ва ӯқувчилар нутқини ӯстириш йӯллари салоҳият муносибатлари асосида.

7. Бошланғич синфларнинг ашула ва мусиқа дарсларида болалар кӯшиқларини ӯқитиш методикаси.

8. Бошланғич синфлар она тили фанини таълим бериш жараёнида кӯргазмали асбоблардан фойдаланиш йӯл ва усуллари.

9. Камкоплектли синфларда математика фанидан синфдан ташқари ишларни ташкил этиш йӯл ва усулдари.

10. Табиатшунослик фанини таълим беришда тест усулидан фойдаланиш методикаси.

11. Она тили таълимида мустақил ишларни ташкил этиш йӯллари.

12. Бошланғич синфларда ҳуснихат ӯқитиш методикаси.

13. Алифбе даврида таълимий ӯйинларни ӯтказиш методикаси.

14. Бошланғич синф ӯқувчиларининг нутқ маданиятини шакллантириш йӯллари.

15. Нутқ товушлари ва уларни таълим бериш йӯл ва усуллари.

16. Табиатшунослик фанидан миллий ҳунарларни ривожлантириш мавзусини ӯкитиш методикаси.

17. Она тили ва математика фанларини ӯқитиш жараёнида тестдан фойдаланиш йӯллари.

18. Бошланғич синфларда ҳаракатли ӯйинларни ташкил этиш йӯллари.

19. Бошланғич синфларда дидактик ӯйинлардан фойдаланиш самараси.

 Ӯзбек тили ва адабиёт

1. Ӯзбек тили ва адабиёти дарсларида тинчлик ва миллий бирдамлик асосчиси - Миллат пешвоси, Тожикистон Жумҳурияти Президенти Эмомалӣ Раҳмон асарларидан ӯзликни англаш, миллий маданият, ватанпарварлик каби туйғуларни ӯрганиш усуллари тажрибасидан.

2. Бадиий асарларни ӯқишда ӯқувчилар интилишини кучайтириш — улар дунёқарашини кенгайтиришнинг асосий манбаси.

3. Ӯзбек тили ва адабиёти дарсларида тест усулидан фойдаланиш.

4. Адабиёт дарсларида луғат ӯрганиш ва унинг аҳамияти.

5. Ӯзбек тили ва адабиёти дарсларида техника воситаларидан фойдаланиш тажрибасидан.

6. Ӯзбек тили ва адабиёти дарсларида ҳамкорлик (интерактив) усулларидан фойдаланиш тажрибасидан.

7. Адабиёт дарсларида синфдан ташқари ишларни ташкил этиш ва унинг аҳамияти

8. Ӯзбек тили ва адабиёти дарсларида ӯқувчиларнинг оғзаки ва ёзма нутқини баҳолаш мезонлари.

 Русский язык и литература

1. Значение и роль русского языка в современном обществе.

2. Повышение читательской и речевой культуры современных школьников.

3. Создание воспитательных систем в образовательных учреждениях.

4. Усиление речевой направленности курса русского языка.

5. Лингвистическое и литературное краеведение в школе.

6. Читательские интересы школьников и проблема формирования культуры чтения.

7. Использование современных педагогических технологий на уроках русского языка и литературы.

8. Критерии оценки уровня подготовки выпускников основной и средней школы по русскому языку и литературе.

9. Из опыта работы учителей русского языка и литературы района (города), получивших звания «Учитель года».

10. Использование технических средств обучения на уроках русского языка.

11. Проблемы повышения грамотности школьников в современных условиях.

12. Опыт преподавания русского языка в условиях нерусской среды.

13. Профессиональное развитие педагога. Участие в конкурсах как условие повышения квалификации учителя.

14. Новые подходы к организации и содержанию традиционных и инновационных форм методической работы по русскому языку и литературе.

15.  Реализация Концепции духовно-нравственного развития и воспитания личности гражданина Республики Таджикистан учителем-словесником.

16. Основные положения Закона «Об образовании» в Республике Таджикистан.

17.  Мониторинг качество знаний учащихся- основа систематизации знаний по русскому языку и литературе.

18.  Кабинет русского языка и литературы в школе как средство повышения познавательного интереса к обучению школьников.

19.  Восприятие патриотизма на уроках русского языка в рамках реализации Национальной Концепции в Республике Таджикистан.

20.  Комплектация кабинета русского языка и возможности его в учебном процессе.

 Забони давлатӣ

1. Ҷанбаи хештаншиносӣ, гуманистӣ ва ватанпарастӣ дар асарҳои Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат Эмомалӣ Раҳмон ва роҳу усулҳои истифодаи онҳо дар ҷараёни дарсҳои забони давлатӣ.

2. Риояи меъёри «Қоидаҳои имлои забони тоҷикӣ» дар дарсҳои забони давлатӣ.

3. Бедор намудани рағбати хонандагон ба мутолиаи асарҳои бадеӣ-роҳи асосии афзун гардонидани ҷаҳонбинии хонандагон.

4. Роҳҳои ғанӣ гардонидани захираи луғавии хонандагон аз фанни забони давлатӣ бо роҳи луғатомӯзӣ.

5. Роҳҳои пешгирӣ намудани ғалатҳои имлоии хонандагон дар раванди дарсҳои забони давлатӣ.

6. Ташаккули қобилияти фикрронии хонандагон дар дарсҳои забони давлатӣ.

7. Истифодаи Паём ва суханҳои Президенти кишвар, Пешвои миллат Эмомалӣ Раҳмон дар дарсҳои забони давлатӣ.

8. Иштирок ба дарсҳои ҳамкасбон бо мақсади табодули таҷрибаи корӣ, расондани ёрии методӣ ва тарзи истифодаи усулҳои фаъоли таълим.

 9. Интихоби усули мувофиқ барои расидан ба мақсади таълим.

10. Роҳу усулҳои истифодаи технологияи муосир дар дарсҳои забони давлатӣ.

11. Навъҳои арзёбӣ дар синф ва моҳияту мавқеи онҳо.

12. Ёрӣ ба омӯзгорони ҷавон дар самти фаъол гардонидани синф дар ҷараёни синф.

13. Хусусиятҳои фарқкунанда дар таълими салоҳиятнокӣ.

Забони англисӣ

1. Усулҳои муосири баланд бардоштани нутқи шифоҳии хонандагон аз фанни забони англисӣ.

2. Роҳҳои амалӣ намудани «Барномаи давлатии такмили таълим ва омӯзиши забонҳои русӣ ва англисӣ дар Ҷумҳурии Тоҷикистон барои солҳои 2015-2020».

3. Истифодаи техника ва технологияи муосири таълим дар раванди дарсҳои забони англисӣ.

4. Роҳҳои гузаронидани санҷишҳои тестӣ ва нақши он дар баланд бардоштани сифати дониш, малака ва маҳорати хонандагон.

5. Кор бо луғат яке аз усулҳои ғанӣ гардонидани захираи луғавии хонандагон аз фанни забони англисӣ (аз таҷриба).

6. Тарзу услҳои таълими замонҳои феъл дар дарси забони англисӣ.

7. Аҳамияти луғат дар ташаккули захираи луғавии хонандагони муассисаҳои таҳсилоти умумӣ.

8. Аҳамияти истифодаи тестҳо дар раванди дарсҳои забони англисӣ (аз таҷриба).

9. Усулҳои баҳодиҳӣ ба дониш, малака ва маҳорати хонандагон дар ҷараёни таълим.

10. Роҳу усулҳои бой гардонидани захираи луғавии хонандагон ва инкишофи нутқи шифоҳии онҳо.

 Забонҳои олмонӣ

ва франсавӣ

1. Роҳ ва усулҳои гузаронидани санҷишҳои тестӣ ва нақши он дар баланд бардоштани сифати дониш, малака ва маҳорати хонандагон.

2. Кор бо луғат - омили асосии ғанӣ гардонидани захираи луғавии хонандагон аз фанни забони хориҷӣ.

4. Истифодаи техника ва технологияи муосири таълим дар дарсҳои забонҳои олмонӣ ва франсавӣ.

5. Ташаккули малакаҳои фикрронӣ дар дарсҳои забони хориҷӣ.

6. Муҳимияти таълими интерактивӣ дар омӯзиши забонҳои хориҷӣ.

7. Роҳу усулҳои бой гардонидани захираи луғавии хонандагон ва инкишофи нутқи шифоҳии онҳо.

8. Истифодаи роҳу усулҳои нави таълим дар раванди дарс (аз таҷриба).

9. Меъёри баҳогузорӣ ба корҳои хаттӣ ва шифоҳии хонандагон.

10. Кор бо ғалатҳои хонандагон – омили рушди саводнокии онҳо.

 11. Истифодаи бозиҳои шавқовар ва таъмини мустақилияти хонандагон дар дарсҳои забони хориҷӣ.

12. Истифодаи компютер дар дарсҳои забони хориҷӣ.

Забон ва адабиёти тоҷик

1. Бозиҳои дидактикӣ ва истифодаи бамавқеи онҳо дар дарсҳои забони тоҷикӣ яке аз омилҳои рушди тафаккури хонандагон.

2. Таълими самараноки истилоҳоти забоншиносӣ дар дарсҳои забон воситаи хуб аз худ кардани мавод.

3. Таълими аломатҳои китобат ва вазифаи онҳо дар асоси мавзӯъҳои барномаи забони тоҷикии синфи 7.

4. Роҳҳои дар нутқи хонандагон фаъол гардонидани луғатҳои нав.

5. Тарзу усули ташаккул ва рушди маҳорату малакаи кори мустақилонаи хонандагон бо китоб.

6. Роҳҳои ташкилу созмон додан ва ҳалли вазъияти проблемавӣ зимни таълими асарҳои бадеӣ.

7. Бо истифода аз усулҳои фаъол таълим додани «Модарнома» - и Лоиқ Шералӣ дар синфи 11.

8. Андешаҳо оид ба (қадимӣ, нобу шево, ширину шоирона, сарвати бебаҳо, барҷастатарин ва гӯётарин поя, шиноснома ва нишони бақои ҳар як халқу миллат будан) забон баёндоштаи Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар китоби дуҷилдаи «Забони миллат – ҳастии миллат» ва истифодаи онҳо дар дарсҳои забон ва адабиёти тоҷик.

9. Омилҳои асосии ташаккули зеҳнии хонандагон дар дарсҳои забон ва адабиёти тоҷик (аз таҷриба).

10. Истифодаи усулҳои ҳамкорӣ (ин-терактивӣ) василаи шавқмандгардонии хонандагон дар дарсҳои забон ва адабиёти тоҷик.

Алифбо ва матни ниёгон

1. Мушкилот дар таълиму азхудкунии алифбои ниёгон ва ҷустуҷӯи роҳҳои ҳалли он (аз таҷриба).

2. Истифодаи усулҳои фаъол, ки азхудкунии алифбои ниёгон ва ба даст овардани маҳорату малакаҳои хондану навиштанро таъмин месозанд (аз таҷриба).

 3. Роҳу усулҳои таълими ҳарфҳои муттасила ва мунфасила аз фанни алифбо ва матни ниёгон.

 4. Нақши аломатҳо дар хониши матни ниёгон.

 5. Роҳҳои таълими калимаҳое, ки дар таркибашон «айн» ва «ҳамза» доранд.

 6. Тафовути ҳарфи «со» ва «син» дар забони форсӣ.

 7. Истифодаи бозӣ дар дарсҳои «Алифбо ва матни ниёгон» (аз таҷриба).

 8. Талаффузи ҳарфҳои «зе», «зол», «зот» ва «изғӣ».

 9. Санҷиши дониши хонандагон тавассути гузаронидани мониторинг.

Таърих

1. Истифодаи китобҳои Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон - «Тоҷикон» дар оинаи таърих», “Уфуқҳои истиқлол”, “Чеҳраҳои мондагор” дар дарсҳои таърих.

2. Истифодаи Паёми Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон ба Маҷлиси Олии Ҷумҳурии Тоҷикистон аз 26. 01. 2021 дар дарсҳои таърих.

3. Методикаи таълими фанни таърих ҳамчун шохаи илми педагогика.

4. Шаклҳои ташкили раванди омӯзиши фанни таърих.

5. Истифодаи методи интерактивӣ дар дарсҳои таърих.

6. Роҳҳои гузаронидани санҷишҳои тестӣ ва нақши он дар баланд бардоштани сифати дониш, маҳорат ва малакаи хонандагон аз фанни таърих (аз таҷриба).

7. Такрор, санҷиш ва баҳисобгирии сатҳи дониши хонандагон дар дарсҳои таърих (аз таҷриба).

8. Нақши роҳбари иттиҳодияи методии фанҳои таърих дар такомули маҳорати касбии омӯзгорони ҷавон.

9. Нақши корҳои беруназсинфӣ аз фанҳои таъриху ҳуқуқ дар баланд бардоштани сатҳу сифати дониши хонандагон.

10. Таҷлили санаҳои таърихӣ ва аҳамияти онҳо дар ташаккули ҷаҳонбинӣ ва маърифатнокии хонандагон.

11. Истифодаи маводи иттилоотӣ чун воситаи фаъолгардонии қобилияти зеҳнии хонандагон.

 12. Истифодаи ҳуҷҷатҳои расмӣ дар дарсҳои таърих (аз таҷриба).

13. Истифодаи маводи кишваршиносӣ, бостоншиносӣ ва сиккашиносӣ дар дарсҳои таърих.

14. Аҳамияти омӯзиши таърихи халқи тоҷик дар худшиносию худогоҳии хонандагон.

 Асосҳои давлат ва ҳуқуқ, ҳуқуқи инсон

1. Истифодаи Паёми Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон ба Маҷлиси Олии Ҷумҳурии Тоҷикистон аз 26. 01. 2021 дар дарсҳои асосҳои давлат ва ҳуқуқ, ҳуқуқи инсон.

2. Роҳҳои гузаронидани санҷишҳои тестӣ ва нақши он дар баланд бардоштани сифати дониш, маҳорат ва малакаи хонандагон аз фанҳои асосҳои давлат ва ҳуқуқ, ҳуқуқи инсон.

3. Роҳҳои омӯзиши Конститутсияи Ҷумҳурии Тоҷикистон дар дарси асосҳои давлат ва ҳуқуқ, ҳуқуқи инсон.

4. Унсурҳои номатлуб дар байни ҷавонон ва роҳҳои пешгирии он тавассути таълими фанни асосҳои давлат ва ҳуқуқ, ҳуқуқи инсон.

5. Тарбияи ҳуқуқӣ ва нақши он дар баланд бардоштани маърифати ҳуқуқии хонандагон.

6. Истифодаи методҳои интерактивӣ дар дарсҳои ҳуқуқи инсон (аз таҷриба).

7. Омӯзиши Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд» (аз таҷриба).

8. Тарзи гузаронидани чорабиниҳои беруназсинфӣ оид ба Конвенсияи ҳуқуқи кӯдак (аз таҷриба).

 Математика

1. Омилҳои пастравии сифати таҳсилот дар муассисаҳои таълимӣ аз фанни математика.

2. Роҳҳои баланд бардоштани малакаю маҳорати хонандагон аз фанни математика.

3. Омилҳои баланд намудани малакаи зеҳнию мантиқии хонандагон аз фанни математика.

4. Омилҳои омӯзиш, коммуникативӣ ва дарк намудани хонандагон оид ба роҳҳои ҳалли масъалаҳои матнӣ аз фанни математика.

5. Омилҳои дарёфт ва рушди хонандагони болаёқат аз фанни математика ва роҳҳои тайёр намудан ба озмунҳои даврӣ.

6. Тарзҳои муайян намудани қобилияти зеҳнӣ ва хотиротии хонанда аз фанни математика.

7. Омилҳои баланд бардоштани сатҳи дониши математикӣ ҳангоми худомӯзӣ ва истифодаи асбобҳои айёнӣ.

8. Роҳҳои дурусти таҳлили дарс ва тавсияҳои методӣ бо мақсадҳои муайян аз фанни математика.

9. Арзёбии маҳорат ва малакаи хонанда ҳангоми дарсҳои математика дар татбиқи муносибати босалоҳият.

10. Таҷҳизонидани кабинети фаннӣ ва тарзҳои истифодабарии онҳо дар дарсҳои таълимӣ.

11. Тарзхои дуруст истифода бурдани технологияи муосир дар дарсхои математика.

12. Маводҳои дидактикӣ, бозиҳои дидактикӣ оид ба баланд бардоштани тафаккури зеҳнӣ ва мантиқӣ ва тарзҳои истифодабарии онҳо дар дарсҳои математика.

13. Мавқеи истилоҳоти математикӣ дар китобҳои дарсӣ, нақши он дар самаранок аз худ намудани муҳтавои фан ва роҳҳои муассири таълими он.

14. Тарзҳои дуруст истифодабарии амалҳои математикӣ ҳангоми иҷрои ҳалли мисолу масъалаҳо.

15. Фанни математика поягузори илм,техника ва пешрафти саноатикунонӣ.

16. Мавқеи фанни математика дар ташаккули алгоритм.

17. Ташаккули тасаввурот ва дарки аҳамияти фанни математика барои пешбурди ҷомеъа.

18. Шаклҳои геометрӣ ва татбиқи онҳо дар фанҳои табиӣ -математикӣ.

Физика ва нуҷум

1. Роҳҳои асосии рушди ҷаҳонбинии илмӣ, донишҳои замонавӣ, тафаккури техникӣ, мусаллаҳ намудани хонандагони муассисаҳои таҳсилоти умумӣ бахшида ба солҳои 2020-2040 эълон гардидани «Бистсолаи омӯзиш ва рушди фанҳои табиатшиносӣ, дақиқ ва риёзӣ дар соҳаи илм ва маориф дар дарсҳои физика ва нуҷум (аз таҷриба).

2. Татбиқи муносибати босалоҳият ба таълим дар таълими фанни физика.

3. Моҳияти ҳалли масъалаҳо дар ҷараёни таълими фанни физика.

4. Ташкил ва гузаронидани озмоиш, намоиш ва корҳои лабораторӣ дар таълими фанни физика (аз таҷриба).

5. Тарзи банақша даровардани дарси яксоата бо назардошти муносибати босалоҳият дар таълими фанни физика (аз таҷриба).

6. Нақши кабинети фаннӣ дар рушди сатҳу сифати дониши хонандагон.

8. Нақши иттиҳодияи методӣ дар баланд бардоштани маҳорати касбии омӯзгор.

9. Роҳу усулҳои банақшагирии таълим аз фанни нуҷум.

 10. Роҳу усулҳои ҳалли мушкилот дар таълими фанни физикаи муассисаҳои таҳсилоти умумӣ (аз таҷриба).

 11. Мавқеи таълими фанни физика дар амалӣ намудани «Ҳадафи чоруми миллӣ – саноатикунонии босуръати кишвар».

 Химия

1. Қонуни доимияти таркиби моддаҳо ва нақши он дар донишазхудкунии хонандагон дар дарсҳои химия.

2. Муайян кардани дараҷаи оксидшавии элементҳо бо истифода аз усулҳои нави таълим.

3. Бо усули салоҳиятнок омӯзонидани «электроманфияти элементҳои химиявӣ» ба хонандагон.

4. Муҳимияти омӯзиши мавзӯи аммиак, истеҳсол ва истифодаи он дар ҳаёт.

5. Нақши гузаронидани «Ҳафтаҳои фаннӣ» ва «Маҳфилҳои фаннӣ» дар баланд бардоштани дониши хонандагон.

6. Роҳу усулҳои тайёр намудани хонандагони боистеъдод ба озмунҳои ҷумҳуриявӣ ва байналмилалӣ аз фанни химия (аз таҷриба).

7. Роҳу усулҳои ташкил ва гузаронидани корҳои лабораторӣ ва амалӣ аз фанни химия дар синфҳои 10-11 (аз таҷриба).

8. Истифодаи усулҳои интерактивӣ дар таълими фанни химия (аз таҷриба).

9. Изомерия ва номенклатура дар спиртҳои якума, дуюма ва сеюма.

10. Тавсифи элементҳои химиявӣ аз рӯйи мавқеашон дар системаи даврӣ.

 Биология ва экология

1. Роҳҳои асосии рушди ҷаҳонбинии илмӣ, донишҳои замонавӣ, бо тафаккури техникӣ мусаллаҳ намудани хонандагони муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумӣ дар асоси нишондоди Пешвои муаззами миллат дар барномаи «Бистсолаи рушди омӯзиши фанҳои табиатшиносӣ, дақиқ ва риёзӣ барои солҳои 2020-2040 » дар дарсҳои биология ва экология.

2. Роҳу усулҳои ташкили «Қитъаи замини таълимӣ-таҷрибавӣ» дар дарсҳои биология.

3. Омилҳои антропогенӣ сабабҳои дигаргуншавии иқлим дар дарсҳои биология ва экология.

4. Ҳифзи табиат ва истифодаи оқилонаи он дар дарсҳои биология ва экология.

5. Назари эволютсияи биохимиявӣ ва марҳалаҳои инкишофи замин дар дарсҳои биология.

6. Бо усули салоҳиятнок омӯзонидани «Моддаҳои органикии таркиби ҳуҷайра» дар дарсҳои биология.

7. Рушди тарбияи экологии хонандагон дар замони муосир.

8. Арзёбии донишу малака ва маҳорати хонандагон дар дарсҳои экология ва биология дар шароити татбиқи муносибати босалоҳият ба таълим.

9. Гузаронидани дарси кушод бахшида ба Даҳсолаи байналмилалии амал «Об барои рушди устувор», солҳои 2018-2028 аз фанни экология (аз таҷриба).

10. Муносибатҳои мутақобилаи организмҳо ва робитаи байни ҳамдигар.

11.   Гардиши моддаҳо дар табиат (синфи11).

12. Ҳифзи табиат ва истифодаи оқилонаи он ( синфи11).

13. Мавқеи инсон дар системаи олами ҳайвонот.

14. Омилҳои таъсири инсон ба ҷамоаи табиӣ.

15. Таърихи инкишофи замин ва олами органикӣ.

 География ва асосҳои иқтисодиёт

1. Роҳҳои самараноки истифодаи харитаи мактабӣ ва дигар маводи иловагии таълим дар дарсҳои география.

2. Пул. Таърихи пайдоиш ва вазифаҳои он дар раванди ҷаҳонишавӣ.

3. Ташкили бозӣ ва саёҳат ҳамчун воситаи донишандӯзии хонандагон дар раванди дарсҳои география.

4. Роҳҳои истифодаи таҷҳизоти таълимии муосир дар дарсҳои география.

5. Бонкҳо. Сабабҳои пайдоиш ва нақши онҳо дар раванди иқтисодиёти ҷаҳон.

6. Мушоҳида ва таҷриба – воситаи фаъолгардонии хонандагон дар раванди омӯзиши фанни гегорафия.

7. Даромади оилаҳо. Нобаробарии даромад ва оқибатҳои он.

8. Бозор ва хусусиятҳои он. Усулҳои асосии рӯй овардан ба бозори ҷаҳонӣ.

9. Воситаҳои фаъолгардонии хонандагон дар дарсҳои геграфия.

10.   Истифодаи усулҳои таълими босалоҳият дар дарсҳои география ва асосҳои иқтисодиёт.

 Технологияи иттилоотӣ

1. Баланд бардоштани сатҳи дониши хонандагон аз фанни технологияи иттилоотӣ.

2. Тарзҳои дуруст истифода бурдан ва риояи техникаи бехатарӣ ҳангоми дарсҳо аз фанни технологияи иттилоотӣ.

3. Усулҳои фаъоли таълим ва фаъолнокии хонанда ҳангоми дарсҳои технологияи иттилоотӣ.

4. Омилҳои баланд бардоштани барномасозӣ дар таълими фанни технологияи иттилоотӣ.

5. Тарзҳои таҳияи лоиҳаи барномаҳои таълимӣ аз фанни технологияи иттилоотӣ.

6. Тарзҳои истифодабарии амалҳои математикӣ ва татбиқи онҳо ҳангоми дарсҳо аз фанни технологияи иттилоотӣ.

7. Фанни технологияи иттилоотӣ ва аҳамияти он дар пешрафти ҷомеаи имрӯза.

8. Тарзҳои таҳияи нақша - чорабиниҳои беруназсинфӣ,тартиби гузаронидани мафҳилҳои фаннӣ ва ҳафтаҳои фаннӣ аз фанни технологияи иттилоотӣ.

9. Тарзҳои дуруст истифода бурдани компютер ҳангоми дарсҳои технологияи иттилоотӣ.

 Технология (таълими меҳнат)

1. Роҳҳои ҷалби хонандагон ба интихоби мақсадноки касб вобаста ба талаботи бозори меҳнат.

2. Ташкил ва ҷиҳозонидани гӯшаи интихоби касб дар муассисаҳои таҳсилоти умумӣ (аз таҷриба).

3. Нақши ҳунаромӯзӣ дар чорабиниҳои беруназсинфӣ.

4. Омӯхтани касбҳои миллӣ ва роҳҳои пайдо намудани майл ба касбҳои ба талаботи замон ҷавобгӯй.

5. Нақши роҳбари синф ва омӯзгорони фаннӣ дар таблиғу ташвиқи интихоби касб дар байни хонандагон.

6. Манбаъҳои шиносоӣ бо касбҳои гуногун ва роҳҳои соҳиб шудан ба касби дилхоҳ.

7. Ҳунарҳои миллӣ ва эҳёи онҳо.

8. Тарзи ташкил ва таҷҳизонидани кабинети интихоби касб.

9. Тарзи гузаронидани корҳои ташвиқотӣ оид ба интихоби касб дар байни хонандагон.

 Нақшакашӣ ва

санъати тасвирӣ

1. Истифодаи технологияи нави таълим дар раванди машғулиятҳои таълимӣ аз фанҳои нақшакашӣ ва санъати тасвирӣ (аз таҷриба).

2. Тартиб додани нақшаи тақвимӣ ва дарсӣ аз фанҳои нақшакашӣ ва санъати тасвирӣ.

3. Истифодаи самараноки воситаҳои аёнӣ дар дарсҳои нақшакашӣ ва санъати тасвирӣ.

4. Ташкили самараноки фаъолияти маҳфил яке аз омилҳои баланд бардоштани майлу рағбати хонандагон.

5. Усулҳои таълими тасвир аз асл дар ҷараёни дарс (аз таҷриба).

6. Мақсаднок ва бошуурона ба роҳ мондани омӯзиши фанни «Санъат ва меҳнат» дар синфҳои ибтидоӣ

Тарбияи ҷисмонӣ ва

омодагии ибтидоии ҳарбӣ

1. Нақши Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар таъсис ва равнақи Қувваҳои Мусаллаҳи Ҷумҳурии Тоҷикистон.

2. Раванди инноватсионии таҳсилот дар таълими фанни омодагии ибтидоии ҳарбӣ.

3. Тартиби ташкил, ҷиҳозонидани толор ва майдончаҳои варзишӣ дар муассисаҳои таҳсилоти умумии ҷумҳурӣ (аз таҷриба).

4. Тарбияи хештаншиносӣ ва ҳарбӣ-ватанпарастӣ дар дарсҳои омодагии ибтидоии ҳарбӣ.

5. Методикаи муосири таълими машқи саф дар синфҳои 10-11.

6. Аҳамияти машқҳои ҳарбӣ-варзишӣ дар тарбияи ватанпарастии хонандагон.

7. Ташаккули шахсият ва тарбияи ҳисси ватанпарастии хонандагон дар раванди таълими омодагии ибтидоии ҳарбӣ.

8. Истифодаи технологияи инноватсионии таълим дар раванди омӯзиши фанни «Омодагии ибтидоии ҳарбӣ».

9. Таҳлил ва баррасии роҳҳои баланд бардоштани ҳисси ватанпарастии хонандагони синфҳои болоӣ дар раванди таълими омодагии ибтидоии ҳарбӣ ва чорабиниҳои беруназсинфию беруназмактабӣ.

 Суруд ва мусиқӣ

1. Мушкилоти мавҷудаи дарси суруд ва мусиқӣ дар муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумӣ ва пешниҳоди роҳҳои ҳалли онҳо (аз таҷриба).

2. Нақши санъат ва фарҳанг дар тарбияи зебопарастии кӯдакон ва наврасон.

3. Оила - омили асосии тарғиби тарбияи эстетикии кӯдак.

4. Хусусиятҳои фарқкунандаи омӯзиши фанни «Суруд ва мусиқӣ» дар синфҳои ибтидоии муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумӣ.

5. Методҳои инноватсионии таълими дарси «Суруд ва мусиқӣ» дар муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумӣ.

6. Тарзи гузаронидани соати тарбиявӣ дар мавзӯъҳои «Наврӯзи хуҷастапай», «Ваҳдати миллӣ», «Меҳргон ҷашни миллист», «Дар ситоиши модар» (аз таҷриба).

7. Муҳимияти омӯзиши суннатҳои қадимаи санъат ва мусиқии мардумӣ тавассути технологияи муосир дар муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумӣ.

8. Усулҳои омӯзиш ва технологияи таълими фанни «Суруд ва мусиқӣ» дар синфи 1.

 Китобдорони муассисаҳои таълимӣ

1. Роҳҳои ғанӣ гардонидани захираи китобхонаи муассисаҳои таълимӣ (аз таҷриба).

2. Саҳми чорабиниҳои беруназсинфию фарҳангӣ дар бедор намудани майлу рағбати хонандагон ба китобу китобхонӣ.

3. Китоб манбаи дониш ва омили муҳимми ташаккули маърифат ва ҷаҳонбинии хонандагон.

4. Банақшагирии фаъолияти китобхона – омили асосии дар рӯҳияи худшиносии миллӣ ва арҷ гузоштан ба арзишҳои фарҳангиву миллӣ тарбия намудани хонандагон (аз таҷриба).

5. Нақши китобу китобхона дар ҳаёти шахсии хонандагони муассисаҳои таълимӣ ва аҳли ҷомеа.

6. Роҳҳои самараноки ҷалби хонандагон ба китобхона (аз таҷриба).

7. Назорат ва ҳифзи китобҳои иҷоравӣ дар муассисаҳои таълимӣ (аз таҷриба).

8. Саҳми китобхонаи муассисаҳои таҳсилоти умумӣ дар такмили маҳорати касбии омӯзгорон ва ҷаҳонбинии хонандагон.

9. Саҳми падару модар дар бедор намудани шавқу рағбати фарзанд ба китобхонӣ.

10. Озмуни «Фурӯғи субҳи доноӣ китоб аст» ва аҳамияти он дар ташаккули худшиносии миллӣ ва неруи зеҳнии хонандагон.

Роҳбарони Созмони

хонандагон

1. Тарғиби тарзи ҳаёти солим, пешгирии ҳодисаҳои номатлуб ва мусоидат дар солимгардонии ҳаёти хонанда.

2. Тартиби гузаронидани чорабинии беруназсинфӣ бахшида ба Рӯзи таъсисёбии Созмони хонандагон дар муассисаи таълимӣ (аз таҷриба).

3. Ташкил ва фаъолияти созмон дар зинаи таҳсилоти ибтидоӣ ва умумии асосӣ.

4. Тартиби банақшагирии фаъолияти Созмони хонандагон дар муассисаи таълимӣ тибқи нишондоди Низомномаи Созмони хонандагони муассисаҳои таҳсилоти умумӣ (аз таҷриба).

5. Нақши Созмони хонандагони муассисаи таълимӣ дар ташаккули шахсияти хонандагон.

6. Пешгирии ҷинояти ноболиғон–асоси тарбияи ахлоқии хонандагон.

7. Роҳу усулҳои ба мактаб ҷалб намудани хонандагони аз мактаб дурмонда ё мактабро худсарона тарк намудани онҳо (аз таҷриба).

8. Ваҳдати миллӣ - омили рафоқату дӯстӣ ва ҳусни башардӯстии хонандагон.

 


Фикрҳои хонанда

|


Иловакунии фикр

       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

Шумораи охирин

Ҳикмат

Бисёр вақт зиндагии воқеии инсон он чизе нест, ки ӯ дар пайи ба даст оварданаш мебошад.
Оруэлл

Тақвим



ДшСшЧшПшҶмШбЯш